14.5.2018

Reklama je dnes na každém rohu, to si povšimnul asi každý občan České republiky. Málokoho však napadne, že za každou z těchto reklamních prostor se platí, a ne zrovna málo. Ať už jde však o jakoukoliv reklamu, reklamní výdaje jenom za rok 2017 převýšily hranici 100 miliard korun, zhruba polovina těchto výdajů přitom putovala přímo do televize.

Tuto sumu uvádí společnost Nielsen Admosphere, která současně zmiňuje, že celková reklama stála v roce 2016 necelých 80 miliard korun. Televize však vedla i v předchozích roce a ihned za ní následuje tisk, dále rádio, a nakonec venkovní reklama. Internetová reklama stála uživatele asi 20 miliard korun v roce 2017, což je ve srovnání s televizí relativně málo. Důvodem může být například to, že zmíněná společnost nesleduje reklamu ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích.

Nejvíce reklamního prostoru si v roce 2017 „zakoupila“ Alza, Ferrero, Škoda Auto či Sázková kancelář Sazka. Výrazným zadavatelem byl také například Kaufland, Tesco či Mall.

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací